Carrefour zet met LED in op duurzaamheid, circulariteit en een aangename winkelervaring
Warm welkom met duurzaam licht
Karen Pollet, Gerante, Carrefour Market Oostende Mariakerke start: "Verlichting moet uitnodigend zijn. Wanneer klanten aankomen op de parking, willen we dat ze zich welkom voelen met warme en aangename verlichting. Ook in de winkel draagt verlichting bij aan een prettige winkelervaring. Ik zocht een duurzame en klantvreindelijke verlichtingsoplossing die zorgt voor een warme sfeer, van parking tot winkelruimte, en tegelijk de CO2-uitstoot en het energieverbruik verlaagt. Daarnaast was circulariteit een belangrijke pijler, met focus op gerecycleerde materialen in het winkelontwerp."


30% minder energie én meer beleving
Om te voldoen aan de wensen van Carrefour installeerde Signify een lichtbeheersysteem dat tot 30% extra energiebesparing oplevert. "Dit levert Carrefour een jaarlijkse besparing van meer dan 24.000 kWh aan elektriciteit, wat neerkomt op bijna 4 ton minder CO2-uitstoot", verklaart Jean-Thomas Seghers, key accountmanager bij Signify. Maar dat niet alleen.
"Signify gaf mij een heel mooi voorbeeld van circulariteit", vervolgt Pollet. "Van gerecycleerde 19-liter waterkoeler flessen, die je vaak ziet in kantooromgevingen, maken ze prachtige 3D-geprinte lichtarmaturen - het paradepaardje van mijn winkel als het op circulariteit aankomt. Singify ondersteunde ons met deskundig advies en een lichtplan dat energie bespaart en de klantbeleving optimaliseert."
